Naar Ping An

5 mei 2017 - Guilin, China

Na 1 dag Nanning vertrokken we al weer om naar de bergen in Ping An te gaan. Caroline pikte ons op om 9 uur en bracht ons naar het trein station. We hadden al treinkaartjes en het inchecken gaat bijna net zo als bij de luchthaven en ook hier gaan de koffers door een scan. Ze vonden parfum potje in een koffer dus deze moest er eerst uit voor dat we verder mochten. We wisten nog van gisteren hoe het naar de trein gaan ging en namen toen afscheid van onze gids Caroline met echte Hollandse stroopwafels als cadeautje en 3 zoenen. We bedankte haar voor alles en zwaaide haar na toen we door de poortjes gingen.

guillin Treinnanning trein speed

Het was druk in de trein naar Guillin maar gelukkig konden we onze koffers goed kwijt. We zaten bijna 3 uur in de trein die over de 200 km per uur ging. We zagen veel rijstvelden en velden waar groentes worden verbouwd. Deze velden werden bewerkt door mensen met de hand of met een os en werktuig. Echte machines of trekkers zagen we hier niet. Hoe meer we richting Guillin reden hoe meer we prachtige groene bergen zagen.

guillin trein (2)guillin bergen trein

Op het station van Guillin werden we opgehaald door en gids en chauffeur. Zij brachten ons door het bergen landschap en over een hele bochtige weg omhoog de bergen in naar Ping An. Er was een ongeluk gebeurd en toen moesten we over een smallere oude weg naar boven. Nou we waren blij dat we heelhuids boven waren gekomen…… Onderweg zagen we gelukkig wel prachtige uitzichten van bergen en rijstvelden.

Ping An is een oud dorp met veel houten huisjes en hotels van hout en ligt op 1000 meter hoog. Bij aankomst bij het dorp kwamen er 3 oude vrouwtjes die onze koffers in manden deden en de smalle weg mee omhoog liepen. Dit wilde we niet hebben omdat we dit zielig vonden, maar ze wilde het perse en het is ook hun inkomsten bron dus hebben we het maar zo gelaten en de dames bij het hotel een flinke fooi gegeven.

Ping An koffer dragerPing Ann koffer dragersping An koffer vrouwen

Het Baike Hotel ligt er mooi in de bergen en we hadden geweldig uitzicht over de bergen en de rijst terrassen. De eigenaar spreekt goed Engels en we hebben een erg knusse kamer waar alles van hout is met gezellige gordijnen en dekbedden. En de meiden hebben een stapelbed.

ping an bi ke hotel kamer

We troffen nog een Nederlands stel met 1 Chinese adoptie dochter en hebben samen gegeten in het hotel. De rijst en kip met champignons werden in bamboe stokken in de oven gemaakt. Het smaakte heerlijk.

Ping An eten in bamboe stokken We liepen nog wat rond in het dorp Ping An, maar het was er al snel erg donker en zijn toen naar onze kamer gegaan.

Ping an uitzicht hotelping An uitzicht

1. Eddy en Mieke:
    5 mei 2017
    wat een geweldige reis maken jullie toch. erg leuk om het te volgen. Alles is ook erg goed geregeld zo te lezen. En jullie zien er allemaal erg relaxed uit. veel plezier nog!
  2. Sandra, Kris, Noor en Emma:
    5 mei 2017
    Mooi te lezen allemaal. Het zal in de bergen nu ook wat koeler zijn. Jullie zien er erg ontspannen uit allemaal. Mooi te zien. Veel plezier
  3. Esther Nijhuis:
    5 mei 2017
    Vandaag voor het eerst alle reisverslagen gelezen. Wat een geweldige reis! Vooral jullie verhalen aan de tehuizen vond ik erg mooi om te lezen. Heel veel plezier nog! Liefs uit Hengelo