Nanning

4 mei 2017 - Nanning, China

Vanmorgen werden we om half 6 gewekt door hevig onweer en regen. Hierdoor friste het heerlijk op buiten. Om 8 uur we namen snel een ontbijt en daarna  vertrokken we met de gids Caroline naar het treinstation van Beihai om daar de trein naar Nanning te nemen. Caroline ging gezellig met ons mee in de trein want zij woont en werkt in Nanning.

hepu trein station caroline
In Nanning logeerde we weer in het Majestic Hotel net als 11 jaar geleden toen we Liyang in de stad Nanning kregen. De overdracht van Liyang was toen in een gebouw van de kinderbescherming en niet in het hotel zelf.

majestic hotel nanning

Liyang 2006 Fonteinnanning hotel fonteinnanning hotel kamer 910
Het hotel is niet veel veranderd bij 11 jaar geleden, de entree hal en de kamers zijn nog precies gelijk aan toen. Er kwamen weer allerlei herinneringen naar boven van toen we kleine Liyang kregen en we zo vol emotie zaten. We gingen nog even weer terug naar kamer 910 waar we toen sliepen en we de eerste kennismaking met onze Liyang hadden.

nanning pizza  nanning slapende mannanning scooters

Nanning is wel erg veranderd het is nu een stad met uiteraard ook veel hoogbouw erbij. Maar verder vonden we het veel meer een Westerse stad geworden. Wel veel scooters maar verder nette wegen, mooie winkels en restaurants, metro en de mensen modern gekleed. Ook was er een modern winkelcentrum waar we naar de Pizza hut zijn geweest. MMMMMM dat smaakte toch wel heerlijk hoor pizza en spaghetti na vele dagen Chinees eten. Vooral Xian liet het zich goed smaken.

S middags gingen we naar Peopels park achter het hotel. Hier gingen we met Liyang veel wandelen 11 jaar geleden en lachte ze voor het eerst voorzichtig naar ons. Het park is niet veel veranderd, de sfeer was net als toen heerlijk relaxt. We hebben rond gelopen over de bruggen en zijn op een bootje over het water geweest. Heerlijk even bijkomen!

nanning peoples park entreenanning peoples park bootIMG_20170504_161518

nanning bootje li peoples parknanning peoples park kaartennanning peoples park bootje
Eenmaal bij het hotel hebben we even gezwommen en daarna zijn we gaan eten in een leuk modern restaurant waar ze Turks brood en vlees spies hadden. Daarna was het tijd om weer te gaan slapen en Liyang wilde graag dat Mama dichtbij haar sliep net als toen…..

1. Silvia,Maarten,Mila en kay:
    12 mei 2017
    Hoi
    Even bijlezen hebben een tijdje niet op de pc kunnen kijken nieuwe vloer in de kamer en dan staat het hele huis op zijn kop.
    Leuk hetzelfde hotel kamer 910 dan hadden wij dus 912 geen idee hoe de telling van de kamernummers was.
    Ik ga gauw de rest van jullie reis lezen.

Gr Silvia ,Maarten,Mila en Kay