Scooter rijden en Moonhill

10 mei 2017 - Guilin Shi, China

Vandaag is het een warme, vochtige dag en hebben we scooters gehuurd bij de Giggling Tree. Vooral de meiden vinden dit helemaal geweldig, Jeanet moest eerst nog wat wennen maar na een proefrondje ging het goed.

We reden door de mooie bergen en langs de grote brug in Yangshuo en zijn naar Moonhill gereden. Daar aangekomen kwamen we een grote groep studenten tegen die ons allerlei vragen stelde en vroegen of we onze naam wilde opschrijven... En daarna wilde ze op de foto met Wiebe en Jeanet, nee met Liyang en Xian hoefde ze niet op de foto.....

scooters rijden  scooter li  scooter xi  moonhill helemaal

We moesten 800 treden omhoog lopen om bij de Moonhill te komen en omdat het 32 graden was en erg lucht vochtig was dit best zwaar. Maar eenmaal boven aan hadden we geweldig mooi uitzicht over de  Karst bergen.

moonhill li en wiebemoonhill 1moonhill 2

moonhill li en xianmoonhill dichtbijmoonhill uitzichtmoonhill

Nadat we weer naar beneden zijn gelopen gingen we weer verder op de scooter naar een dorpje verder op en zijn daar over een markthal gelopen. Ze verkopen daar echt alles, van speelgoed, fruit tot kippen en zelfs honden en katten....

markthalmarkthal vleesmarkthal kippen

markthal 1

Nadat we wat fruit hadden gegeten zijn we weer terug gereden naar de Giggling Tree om even een duik in het zwembad te nemen. S middags lekker gelezen in het lounge  gedeelte. Daar ontmoette we weer oude bekenden, namelijk de fam Lootsma, van de China reis 2008 toen we Xian kregen. De herkenning was er gelijk en er werd uiteraard veel bij gepraat. De meiden gingen gelijk met elkaar spelletjes spelen en later nog basketbal spelen verderop op het sportveldje en daar wilde gelijk een paar Chinese jongens met hen mee doen. Maar het was al snel te warm om zo fanatiek te spelen.

S avonds gingen we met de scooter naar Yangshuo om een keer weer op z'n Chinees te eten. Aan een drukke straat en het smaakte weer heerlijk. Het was gezellig druk op straat en de winkeltjes en mensen/kinderen zijn nog laat allemaal op.

eten in Yangshuo

1. Fam Bruggink:
    10 mei 2017
    Lieve luitjes
    Wat ziet dat er allemaal geweldig uit!
    Een vakantie om nooit meer te vergeten.
    We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen. Geniet van de laatste daagjes en een goede terugreis!
    Lieve groetjes Martin Margret Emiel Luuk en Lynn
  2. Sandra, Kris, Noor en Emma:
    10 mei 2017
    Spannend hé op de scooters in de bergen? Wat een prachtige vakantie zeg.wat doen jullie leuke dingen. Emma had van het vlot varen al een filmpje ontvangen. Veel plezier