dagje Giggling Tree, shoppen en Lui San Jie Light Show

11 mei 2017 - Guilin Shi, China

Vanmorgen pas om 10 uur ontbeten en vandaag is alweer ons laatste hele dag in Yangshuo. De meiden vermaken zich prima met Xia en Yu Wei Lootsma en willen vandaag lekker bij de Giggling Tree blijven. Ze gaan zwemmen en spelletjes doen en ze moesten nog met Lucy op de foto.

in zwembad met andere kinderengek doen in zwembadspelletjes doen met Xia en Yu Weimeiden met Lucy

IMG_20170511_165722

Wiebe en Jeanet gingen met z'n tweetjes op de scooter nog even shoppen in de West Street, over de markt en langs de cafeetjes gelopen. Ook nog even bij de rivier gekeken. De meiden bleven bij de familie Lootsma in de Giggling Tree. Via de mooie routen langs de bergen weer terug gereden naar de Giggling Tree.

in Yangshuoshoppen in Yangshuogezellig cafe in Yangshuo

eten met fam lootsma 2IMG_20170511_165116

We aten gezellig met de fam. Lootsma en daarna gingen we met hen in de taxi naar de Lui San Jie Light Show. Wat en drukte, we moesten met een gids, die de kaartjes voor ons haalde naar binnen. Wat een mooie locatie. Dit verwacht je niet wanneer je door de straatjes van Yangshuo rijdt. Zo uit de drukte naar een park bij de rivier en de Karst bergen op de achtergrond. Het was al donker en het was volle maan.....hoe romantisch wil je het hebben. Er waren alleen heel veel Chinezen...

Tijdens het wachten in de rijen gingen de meiden klapliedjes doen en de mannen zongen voetballiedjes. Wat hadden we een bekijks....

li en yu weixi en xiasieble en wiebe zingenxi en yu wei

xi met verrekijker

We zaten mooi in het midden, de meiden bij elkaar. We hadden wel een verrekijker meegenomen. Dit was maar goed ook. Het verhaal van de show was voor ons niet helemaal duidelijk, maar het zou moeten gaan over een meisje was de leeftijd heeft om te trouwen, maar er nog niet klaar voor is. Uiteindelijk stapt ze toch in het bootje....Veel licht, vissen met aalscholvers, veel ceremonie en zang. En dan de pakken die ze dragen, prachtig, goud en lichtjes. Mooi om te zien, indrukwekkend met de bergen op de achtergrond. Het was geweldig....wel drukkend warm maar we hadden goed drinken en de dames hadden popcorn.

optreden tribunemeiden op de trap

optreden tibunevoorstelling veel mensen

lichtshowlichtshow 1optreden

optreden maan
Toen het bijna afgelopen ontstond er reuring in het publiek, de een na de andere Chinees ging weg, terwijl de show nog niet was afgelopen, Op een gegeven moment zaten we nog maar met z'n achten in onze rij.

volle maan
Terug in Giggling Tree nog wat drinken en daarna gingen we lekker slapen .Opeens haalt de wind aan en vliegen de parasols bijna de lucht in. Snel met elkaar de boel veilig stellen en naar binnen. Toen een paar forse onweer klappen en regen kwam met bakken naar beneden. Gelukkig vielen we daarna snel in slaap. Ons laatste nachtje in China van deze vakantie.....

1. Frea Hans Anne en Loek:
    12 mei 2017
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken! Fijne en ontspannen afsluiting van jullie reis!!!! Goede reis terug! We spreken elkaar!!!!
  2. Silvia,Maarten,Mila en kay:
    Hoi
    Wat een leuke reis hebben jullie gehad er zitten zeker dingen in die wij ook willen, zijn benieuwde naar jullie verhalen .
    Leuk dat we zo mee mochten lezen met jullie reis.

Groetjes Silvia,Maarten,Mila en kay xxx
  3. Marcel:
    12 mei 2017
    Wiebe, Janet en kids nog veel plezier de laatste dagen. Wat ik zo zie en lees is het een indrukwekkende trip. Wat voor voetbal liederen zongen de mannen? Het was vast 'hand in hand kameraden'.
  4. Marcel:
    Jeanet bedoel ik.