Bamboe vlot varen

9 mei 2017 - Guilin Shi, China

Vanmorgen eerst lekker rustig aan gedaan en rond half 10  gaan ontbijten buiten in de zon op het terras. Het beloofd vandaag 30 graden te worden en we gaan  fietste  met een route van de Giggling Tree naar het plek waar we gaan bamboe vlot varen. We fietste een mooie route langs oude huisjes uit de 16e eeuw en door dorpen waar de chinezen in van weinig conform wonen.

oude huisjesfietsen dag 2

plattelandwas hangen dorp

Ze hebben een waterput buiten en geen bekleding op de vloeren. Ook wonen ze soms in de huizen die ze nieuw aan het opbouwen zijn maar nog lang niet af zijn. Vaak hebben ze wel een tv. Onderweg kwamen we over zandweggetjes en 1 keer hadden we een weg op breking en hielpen de mensen ons met de fiets door de modder heen. Ook moesten we onze fietsen over een brug dragen en onderweg zagen we allerlei fruitkraamjes

vlot varen  verkoop groente fruit bij rivier

Een maal aangekomen bij de Dragon Bridge na 2 uur fietsen werden onze fietsen op een auto met oplegger geladen en naar een lager punt aan de rivier gebracht waar de vlottocht eindigt. We hadden 2 bamboe vlotten en kregen elk een eigen gondelier mee en wij zaten heerlijk op de stoeltjes te genieten van de heerlijk tocht over de rivier de Li en de mooie groene karkas bergen. Onderweg gingen we een paar keer over kleine watervallen wat de meiden natuurlijk erg gaaf vonden. Na 2 uur varen gingen we aan de kant en stonden onze fietsen daar al weer klaar.

vlot varen wiebe en xi  vlot varen Wiebe en Xivlot varen brug

vlot liyang  vlot varen voeten  vlot varen 2

P1080946  vlot water

fietsen  naar vlot varen

We vervolgden onze route beschrijving verder per fiets en waren rond 4 uur weer terug bij de Giggling Tree. Daar hebben we een duik in het zwembad genomen en lekker uitgerust.

Xian is nog even bij de rivier voor de Giggling Tree gaan kijken naar de paarden. Dit zijn werkpaarden en ze zaten heel zielig vast aan een touw in het veld.

IMG_20170509_173532xian bij rivierxian met paard

S avonds aten we een lekker stoof potje met vlees, aardappels,bloemkool, broccoli, worteltjes in curry saus. Nou dat smaakte heerlijk!!

Nadat we nog op het terras spelletjes hadden gespeeld gingen we lekker slapen.

entree onze kamer onze kamer