Yangshuo Giggling tree

8 mei 2017 - Guilin Shi, China

Vanmorgen werden we wakker rond 9 uur van de harde regen. Het ontbijten werd daardoor niet buiten op het terras maar binnen waar het ook gezellig was. Je kon kiezen uit verschillende soorten ontbijt en ze hadden zelfs kaas en licht bruine boterhammen. De meiden namen lekker yoghurt met muesli.

Omdat het zo regende zijn we in de lounge ruimte gaan zitten lezen en de meiden deden een spelletje. Boven was ook nog een chill ruimte waar je kon tafelvoetballen of filmpje kon kijken. Even later kwamen er nog meer Nederlanders met adoptie kinderen erbij en werd het een gezellige uitwisseling van ervaringen met koffie erbij. De kinderen speelden spelletjes en hadden het gezellig met elkaar. Er was nog een Xian en ook een Sian ( beide jongens) en ze kwamen ook uit Overijssel. Ben je ver weg in China is het toch leuk om even Twents te kunnen praten.

fietsenfietsen (2)

Yangshuo Giggling tree fietsen brug  Yangshuo Giggling tree bergen 1fietsen brug

S Middags werd het droger en besloten we toch met de regencapes mee te gaan fietsen. We fietsen door de mooie groene bergen en kwamen uit bij de grote rivier De Li in YangShuo. Daar hebben we even rondgelopen in het stadje, wat een echt  Chinese stad is met chaotisch taferelen. In de plaats zelf was het behoorlijk toeristisch en wilden ze van alles aan ons Westelingen verkopen. We zagen voor het eerst een Mc Donalds, hebben er niet gegeten maar wel naar de (westerse) wc geweest.

mc donalds

Rond 17 uur brak de zon door en waren we ook weer terug in de Giggling Tree. Daar hebben we lekker nog wat gelezen op het terras en daarna lekker gegeten. 1 van de serveersters Lucy kan zeer goed Engels en ook Nederlands praten gaat haar al goed af. Ze wil de taal graag leren en is erg nieuwsgierig naar ons leven en vertelt veel over haar Chinese Cultuur en de ontwikkelingen van de laatste jaren in China. En Lucy leert de meiden weer wat Chinese woorden.

Het was een gezellig avond met wijn en bier erbij, echt vakantie gevoel dus!

terras giggeling tree  terras avond wieb en Li

1. Frea Hans Anne en Loek:
    10 mei 2017
    Luitjes, geniet van deze laatste dagen!!! We spreken elkaar gauw! Nieuwsgierig! Groetjes Nieuwleusen.