Nog een dag in Hepu

3 mei 2017 - Nanning, China

Vanmorgen uitgeslapen tot 9 uur, daarna ontbeten wat weer een echt Chinees ontbijt was zonder brood of ei. Het was buiten super warm het voelde aan als een warme föhn.

Hepu toekjoekhepu toekjoek 1

hepu straat lopen

We wilden nog meer Hepu gaan verkennen, maar het was te warm om steeds buiten te lopen. We zijn met een tjoek tjoek naar het centrum gegaan en hebben daar een ijsje gegeten en een kop Chinese koffie gedronken. Oh wat missen we de Hollandse koffie!! Uiteraard werd er nog veel nagepraat over de vorige dag en hoe bijzonder het was geweest voor Liyang. Liyang vind het geweldig in China en wil zeker nog eens weer terug. Hepu is een voorstad van Beihai en de vorige maand bracht de president van China hier nog een bezoek en hierdoor hingen er allemaal nog Chinese vlaggen en borden aan de kant van de weg. En ook de Voice kennen ze hier zelf.

hepu borden welkom presidenthepu voice of China
Wederom hebben we ook hier weer veel bekijks en er werd flink om ons gelachen toen Wiebe met zijn hoofd tegen een verkeersbord aan liep!! Tja die borden hangen veeeel lager dan bij ons!!
S Middags hebben we even gerust op onze hotelkamers en keken de meiden een filmpje op de laptop. En wij hebben een dutje gedaan op de heerlijke bedden. We hebben gegeten in het restaurant achter het hotel.

hepu dansen parkhepu dansen park 1

Tegenover ons hotel was een groot plein waar veel mensen elke avond gaan dansen en de kinderen spelen er en rijden op skeelers rond. Ook wandelen de mensen een rondje om het park, dit is hun lichaam beweging. Het was erg gezellige vakantie sfeer en leuk om even op dit plein rond te kijken en te relaxen. We gingen op tijd naar bed want morgen worden ze al op tijd opgehaald om met de trein naar Nanning te gaan.