Naar Beihai

30 april 2017 - Beihai, China

Vandaag vlogen we naar de provincie Guangxi, de provincie waar Liyang vandaan komt. We zouden eerst met de hoge snelheid trein naar Beihai gaan maar omdat deze niet meer naar Beihai loopt hebben we nu een vlucht. En zo achteraf bekeken is dit best prettig want het is maar 2 uurtjes vliegen.

vertrek Beihai

We namen op het vliegveld van Nanchang afscheid van onze gids Grain en vlogen omstreeks 11.30 uur en landen om 13.30 uur in Beihai. We werden opgehaald door een chauffeur van het hotel en reden langs een mooie boulevard met palmbomen langs het strand. Het lijkt net een beetje een badplaats ergens in Europa. Beihai is meer dan 2000 jaar oud en is een grote havenstad. Er is een oude gedeelte en een nieuw gedeelte. Ons hotel ligt in het oude gedeelte en op weg naar het hotel kwamen we langs het nieuwe appartementen gebouw "Fake Hills" wat in aanbouw is en 800 meter lang is met zwembaden en tennisbanen op het dak.

beihai visserboot

In het oude gedeelte zagen we minder luxe en veel oude visbootjes waar de  mensen op  aan het werk waren netten maken of vis schoonmaken. Het was erg druk in Beihai en we stonden dan ook even in de file. Onze hotelkamer is leuk, we hebben een familie kamer met een 2de verdieping en beneden een zithoek. We hebben geen uitzicht op de zee maar hij is wel dichtbij want je ruikt de vis als je buiten komt. Het hotel heeft een zwembad en deze werd versierd omdat er een bruiloft gaat plaatsvinden morgen. In het hotel spreekt niemand Engels en de temperatuur hier is 28 graden en erg subtropisch. Liyang vind dit heerlijk, wij af en toe wat minder, maar gelukkig hebben we airco op de kamer.

beihai haven

beihai zwembad hotel

We gaan even naar de haven en lopen naar de Old Street waar we wederom veel bekijks hebben, maar de mensen ons niet echt aanspreken. De mensen ogen hier bescheiden en zijn redelijk modern gekleed.  De meiden kopen leuke souvenirs voor weinig geld.

beihai oldtown huizenold street beihaishoppen beihaibeihai liyang old townbeihai old town 1

Er wordt uiteraard veel vis verkocht in deze stad en de mensen eten veelal met hun hele gezin op straat. Wij aten bij een klein familie restaurant waar je de soms levende vissen uit de vitrine kon kiezen en dan werd het direct vers voor je bereidt. En de kinderen spelen op straat of in het restaurant.

beihai op straat eten

servies netjes  jongetje beihai restaurant

hepu vis in de vitrine

1. Sandra, Kris, Noor en Emma:
    1 mei 2017
    Mooie foto's hoor. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Groetjes in het subtropisch klimaat
    Sandra