Beihai Silver Beach

1 mei 2017 - Beihai, China

Vanmorgen om half 8 opgestaan na een goede nachtrust. Het was behoorlijk druk in het hotel en bij het ontbijt, allemaal gasten voor de bruiloft. Er blijken 3 bruiloften tegelijk te zijn deze dag.

Het is vandaag 1 mei en hebben alle chinezen en kinderen vrij i.v.m. de dag van de arbeid. We hebben in het hotel iemand gevonden die een klein beetje Engels kan en hebben via haar een taxi geregeld die ons naar het Silver Beach brengt. Daar was het heel druk, net als op het strand in Scheveningen op een drukke dag. Maar ze dragen hier alleen geen bikini"s maar een soort badpakken en ligstoelen hebben we ook niet gezien. Beihai heeft het mooiste strand van China wordt er gezegd!

Behei beach strand silver beachmensen silver beach

strand silver beach 1

beihai beach

We hebben even lekker door het water gelopen en even op handdoek gelegen, maar na 1 uurtje hadden we het erg warm en hebben we een ijsje gegeten en even bij de strand winkeltjes gekeken. We zijn nog langs de boulevard gelopen maar wij vonden het al snel te warm terwijl de meiden er goed tegen kunnen.

Maar terug gegaan naar het hotel en daar wilde we even lekker gaan zwemmen maar toen we in zwemkleding beneden kwamen bleken net de bruiloft gasten er aan te komen.... Helaas maar we konden wel mooi even bekijken hoe zo'n Chinese bruiloft gaat. Ze hebben 2 dagen een bruiloft, eerste dag is officieel en in Chinese kleding en de volgende dag is het was losser en mag de bruid een witte jurk aan!

S avonds aten we bij een leuk restaurant en pakte we de koffers in want morgen gaan we naar Hepu, de stad waar Liyang haar tehuis is.

1. Bennie:
    2 mei 2017
    Leuk man, zit de blog te lezen bij mijn vader. Nog veel plezier