Anyi Village en lichtshow

29 april 2017 - Nanchang, China

Vanmorgen werden we om 10 uur opgehaald door de gids Grain en de chauffeur om naar Anyi Village te gaan. Anyi Village is nog een authentiek dorp van hoe de Chinezen vroeger leefden en ligt tussen de mooie groene bergen. De vrouw van Grain ging vandaag ook mee omdat het dit weekend de 1 mei feestdag is en alle chinezen vrij hebben van hun werk. Hierdoor was het heel erg druk op de weg want alle mensen in Nanchang gaan er op deze dag erop uit. Het was prachtig zonnig weer en we hebben gezellig door de oude straatjes gelopen van het dorp en Grain vertelde bij de verschillende huizen. De meiden mochten in een echte chinese prinsendrager zitten.

goede bergen Anyi

Anyi village 1Anyi verkoop groente 1

prins drageranyi gedroogd vlees

Xian zag paarden en mocht toen een rondje maken op een mooi paard en haar dag was daarna helemaal goed. In haar provincie Jiangxi hebben ze ook paarden dus.

anyi xian op paardAnyi oude boom
Tussen de middag lunchten we in een familie restaurant in het dorp en dit smaakte heerlijk ook al zag het er niet al te schoon uit! We zagen hoe de boeren vroeger het land bewerkten en de groentes verbouwden. Ook bezochten we een soort familie tempel. Het was heerlijk om even buiten de toeterende auto's en alle drukte op straat van Nanchang te zijn.
We dronken in een koffie shop nog een lekkere bak Illy koffie en zelfs Liyang dronk een kopje mee. Grain, zijn vrouw en vele Chinezen drinken geen koffie, zij zijn meer thee drinkers.
Rond 3 uur hadden we het wel gezien in Anyi Village en zijn we terug gereden naar het hotel om ons wat op te frissen. We hebben lekkere zoete broodjes gekocht en tostibrood en op de kamer een lekker nederlandse maaltijd met hagelslag en pindakaas gemaakt. MMMMMM dit had met name Xian toch wel gemist.

Om 19 uur haalde de gids ons weer op om naar het verlichte reuzenrad te gaan, hier wilde de meiden heel graag in, maar helaas was de wachttijd meer an 2 uur en dit vonden we toch te lang. Daarom gelijk door gegaan naar de lichtshow met muziek en dit was prachtig. De meiden zijn ook nog even in een rijdende robot geweest.

verlicht reuzeradreuzerad verlicht

fonteinRobot

Rond 21 uur waren we weer terug in het hotel en gingen we op tijd slapen. Morgen verlaten we Jiangxi en vliegen we door naar Beihai in de provincie Guangxi.

1. Sandra, Kris, Noor en Emma:
    30 april 2017
    Ziet er mooi uit , veel plezier ik hoop dat het een leuke vakantie is groetjes emma