Terug naar Nanchang

28 april 2017 - Nanchang, China

Vandaag reden we weer terug naar Nachang en vandaag scheen de zon eindelijk lekker. We namen met een gemengde gevoelens afscheid van Suichuan en filmde onderweg de bergen en zagen onderweg veel mensen met de blote voeten in de rijstvelden aan het werk en ook zagen we de koe die als landbouw werktuig werd gebruikt.

rijstveld

Toen we Nanchang weer naderende zag je goed het contrast tussen het platteland en de grote stad. Nanchang is de laatste jaren erg bebouwd met hoge wolkenkrabbers en ook nu staan er veel nieuwe gebouwen in aanbouw.bebouwing nanchang

De gids vertelt dat er sinds 2008 vele hoge gebouwen zijn bij gebouwd en dat de skyline ronde de rivier hierdoor helemaal is veranderd.

We checken weer in bij het Gloria Hotel en bezoeken in de namiddag de Pagode, ook hier is een heel stuk bij aangebouwd de laatste jaren. In de grote Pagode is niet veel veranderd met 2008 en we vertelde de meiden over hoe het hier toen was en wat zij deden en met wie we hier waren. Het uitzicht vanaf de Pagode is nog steeds erg mooi en het verhaal van dat de Pagode 28 x weer is opgebouwd blijft bijzonder.

pagode 28 april 1plafond pagodeuitzicht vanaf pagode

pagode nachang bovenaf

Na s avonds wat gegeten te hebben zijn de meiden en Wiebe gaan zwemmen en hadden ze geweldig uitzicht op de verlichte stad en Pagode. Dat is nog eens zwemmen in de skyline van China!

1. Niels en Leonie:
    28 april 2017
    Lieve buren,

Wat bijzonder mooi om via de blog mee te kunnen genieten van deze onvergetelijke reis. Kippenvel bij het lezen van de emotionele momenten die jullie meemaken.

Geniet samen van deze bijzondere reis, wij genieten op afstand mee!

Groetjes Niels en Leonie
  2. Frea Hans Anne en Loek:
    28 april 2017
    Bijzondere momenten die jullie zullen koesteren. We lezen met kippenvel jullie verhalen en zien de mooie foto's. Nog veel mooie momenten toegewenst. Liefs uit Nieuwleusen.
  3. Esther Effting:
    29 april 2017
    Super leuk. Zie de meiden ook stralen. Wat een belevenis.
    Kijken uit naar meer foto's en verhalen.

Groetjes van mij en de kids.
  4. Rianne Blaak:
    30 april 2017
    Hallo allen!
    Vanmorgen in Portugal jullie verhalen gelezen. Wat een geweldige ervaring voor jullie en de meiden. Ontroerend ook zoals Xian daar weer wordt welkom geheten en wat gaaf dat je nog zoveel informatie hebt gekregen. Allemaal de groetjes van ons. Ik zal de jongens straks ook jullie blog laten zien. Geniet maar mooi en heel veel plezier met elkaar Liefs Rianne
  5. Lindy:
    30 april 2017
    Hey, Xian en Liyang en Wiebe en Jeanet
    Ik hoop dat jullie het daar naar jullie zin hebben. HEEL veel plezier