Naar Yangshuo Giggling Tree

7 mei 2017 - Guilin Shi, China

Vanmorgen werden we om half 11 opgehaald door een chauffeur die ons weer de bergen af  naar beneden bracht naar Guillin en toen door naar Yang Shou. Het was een tocht van meer dan 3 uur en gelukkig reed de chauffeur redelijk rustig naar beneden. Onderweg regende het erg hard en daardoor was het landschap met de mooie bergen in de mist. Rond 2 uur kwamen we aan bij het guesthouse De Giggeling Tree wat van een Nederlands echtpaar is. Het ligt aan de rivier en tussen de mooie groene bergen.

Yangshuo Giggling tree entree  Yangshuo Giggling tree terrasYangshuo Giggling tree kamer

We werden hartelijk ontvangen door de eigenares en het jonge stel uit Enschede die voor een half jaar meehelpen. Het Nederlandse stel heeft De Giggeling Tree in 2006 geopend nadat ze oude boerderijtjes bij elkaar hadden opgeknapt. Ze hebben alles in de oude boeren stijl gelaten op de kamer en alle ruimtes. Het terras is erg gezellig en het lijkt net of je in Spanje bent.

Yangshuo Giggling tree zwembad Yangshuo Giggling tree

We bestelden uiteraard filter koffie en appeltaart op het terras en lieten ons dit goed smaken. Nadat we onze spullen hadden geïnstalleerd hebben we even rondgelopen om het gebouw. De meiden hadden al gelijk aanspraak met andere Nederlandse adoptie kinderen en deden samen een spelletje. Ja we ervaren nu echt het camping gevoel!

gilling tree spelletjes

Gelukkig was het al snel weer droog en hebben we s avonds gezellig bij de lampjes en kaarsjes gegeten. We konden kiezen uit Chinees eten of Westers eten. Liyang bleef bij het Chinese eten en Xian en wij kozen voor pizza en hamburger en patat.

Onze kamer is erg vochtig wat maar hiervoor hebben we een lucht ontvochter en ivm met de muggen slapen we onder een klamboe.

onder klamboe

1. Erna:
    8 mei 2017
    Zo te zien hebben de dames al weer vriendjes en vriendinnetjes gemaakt waarmee ze spelletjes kunnen spelen. Jullie zitten in een prachtige omgeving, geniet er nog maar even van!
    Veel plezier en groetjes uit Deurningen, ook namens Oma.
  2. Eddy en Mieke:
    8 mei 2017
    Nu dus aan de filterkoffie met appelgebak. Wat indrukwekkend wat jullie net z'n vieren op deze reis meemaken. Zo fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben met elkaar en dat iedereen jullie zo welkom heet. Samen nog heel, heel veel plezier de komende dagen. Liefs Mieke en Eddy.
  3. Sandra, Kris, Noor en Emma:
    10 mei 2017
    Lekker appelgebak en koffie. Geniet ze