Vrije dag in Nachang

25 april 2017 - Nanchang, China

liyang wakker

We sliepen zeer goed en zelfs door de wekker heen! We werden gewekt door de housekeeping die op de deur klopte en toen was het al bijna 10 uur. Te laat voor het ontbijt...... Wiebe en Xian gingen toch nog snel even kijken bij de ontbijtzaal en ze kregen van het personeel nog snel wat fruit, geroosterd brood en melk met cornflakes mee. Dit aten we gezellig op de kamer op en Liyang die kon maar niet wakker worden en kreeg dus een uur later ontbijt op bed.

Het weer in Nanchang was vandaag echt Hollands, namelijk regen en dit ging de hele dag door. We rommelde wat aan op de hotel kamer, gingen douchen en in bad. We wilde naar de Pagode gaan maar hebben besloten dit niet te doen i.v.m. de harde regen. We zijn lopend naar het shopping centrum gegaan met geleende paraplu's en hebben bij de KFC wat gegeten. Er was daar ook een schoolklas aan het eten en huiswerk aan het maken. Wiebe en Jeanet waren een echte bezienswaardigheid hier tussen alle Chinezen en velen wilde met ons op de foto en in gebrekkig Engels en met Google translate konden we een beetje communiceren over school en Nederland. Li en Xi  vonden het wel raar om tussen deze kinderen te zitten, ze lijken op hen maar toch ook weer niet. Want ze zien er toch anders uit in hun school sportpak en ze spreken uiteraard geen Chinees.

schoolkids kfc

Nog gewinkeld in de supermarkt en dit was een leuke onderneming om de boodschapjes bij elkaar te vinden, maar we kregen van alle kanten hulp door te wijzen en met de vertaal app. S avonds werd het wat droger en wilde we gaan eten bij de verlichte pagode, maar we konden geen restaurant vinden waar we durfden te gaan eten en verdwaalde een beetje en hebben toen op de kamer wat noedels gegeten.