Vliegen naar China

23 april 2017 - Nanchang, China

Vanmorgen al vroeg op gestaan en rond 8 uur brachten Mieke en Eddy ons naar station Hengelo. Om half 11 waren we op Schiphol, daar was het flink druk en moesten we veel wachten voor de extra controles.

naar schiphol

xian klompen op schiphol

wachten inchecken

vliegtuig

Om 14 uur vlogen we dan eindelijk richting China. We zaten helaas niet alle 4 naast elkaar, Xian zat lekker bij het raam en Liyang zat bij ons in het middenpad. We hebben 11 uur in het vliegtuig gezeten en de meiden vonden het een lange zit maar hebben het prima gedaan. in vliegtuig  li kijkt uit vliegtuig

Om 7 uur plaatselijke tijd landen we op luchthaven Guangzhou. Daar hadden we eerst allerlei controles,maar nu op zijn Chinees (veel papieren laten zien ) en werden we door de stewards van China Southern Airlines netjes geholpen met boarden voor de volgende vlucht naar Nanchang. Deze ging pas om 14 uur dus hadden we genoeg tijd om chinees geld te pinnen, wat te eten en even bij te slapen voor zover dit lukte.  Het vliegen naar Nanchang ging voorspoedig en na anderhalf uur landde we al in de provincie Jiangxi, waar Xian vandaan komt. Het voelt voor ons fijn om weer terug te zijn waar we 9 jaar geleden onze dochter kregen en herkennen het vliegveld nog redelijk terug van toen. En Xian zelf kijkt trots als we zeggen in Jiangxi te zijn!

xian slaapt op Guangzhou luchthaven

vliegtuig naar Nanchangin vliegtuig naar Nanchang

We hadden onze koffers al snel en werden opgewacht door de gids Grain en zijn chauffeur! We werden hartelijk welkom geheten door hen en Grain sprak goed Engels.