Nanchang, Gloria Hotel

24 april 2017 - Nanchang, China

in de auto met chauffeur en gids

We werden  in een mooie luxe auto van het vliegveld naar het Gloria Hotel gebracht en onderweg maakte we kennis met Grain en werd er informatie uitgewisseld. Onderweg keken we onze ogen uit in deze grote miljoenenstad Nanchang. We herkende nog wel wat dingen onderweg maar toen we aan kwamen bij het Gloria Hotel was er gelijk weer herkenning en werden we in het Engels hartelijk welkom geheten.

gloria hotel ingang

De entree, de liften en gangen zien er vrijwel nog hetzelfde uit als in 2008. We hebben 2 kamers naast elkaar met een tussendeur. De meiden gaan gelijk op verkenning uit en we proberen en frissen ons even wat op. We zitten op de 12 verdieping van dit hotel met 20 verdiepingen. We hebben prachtig uitzicht op de Pagode Tengwang,die s avonds helemaal verlicht is.

verlichte pagode 1pagode met brug

pagode mooi verlicht

We hadden honger en wilde niet gelijk de drukke stad ingaan en hebben dus gegeten in het japanse restaurant  in het hotel. Nou dat smaakte prima en met de stokje eten ging al redelijk goed. Maar gelukkig was er hier ook nog gewoon bestek aanwezig. De dames van de bediening waren erg aardig en nieuwsgierig naar ons en probeerde in hun beste engels dingen aan ons duidelijk te maken. Gelukkig hadden Wiebe op de telefoon google translate en konden Liyang en Xian ook wat Chinese woorden terug zeggen.

xi met stokjes eteneten in gloria hotel dag 1

verlichte brug

Om 21.30 uur gingen we naar onze kamers en was iedereen ergggg moe maar van slapen kwam het nog even niet, want er was aan de overkant en op de gevel van ons hotel een lichtshow te zien. Dit was geweldig om te zien en dit blijkt elke avond te zijn. Na een bakje koffie en thee gingen we lekker slapen in de lekkere bedden.

1. Fam Bruggink:
    25 april 2017
    Lieve Teunisjes
    Wat fijn dat jullie goed over zijn gekomen! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wat een andere wereld daar. Ben benieuwd wat de meiden van hun geboorteland vinden. Heel veel plezier en veel liefs van ons. X de Brugginkjes
  2. Jeanne Quattrone:
    25 april 2017
    Vergeet mijn carbon velgen niet!
  3. Erna:
    Hoi Teunisjes, leuk om jullie verhalen hier te lezen. Mooie foto van de meisjes bij de KFC. Nu worden jullie aan alle kanten bekeken en vallen Liyang en Xian helemaal niet meer op tussen alle Chineesjes. Veel plezier nog en sterkte in het kindertehuis van Xian.
  4. Frea Hans Anne en Loek:
    26 april 2017
    Hoi hoi, kippenvel! Ik lees jullie verhalen en zie de foto's en denk alleen maar wat een indruk het moet maken op jullie allemaal!!! Fijn dat jullie goed over zijn gekomen. We blijven jullie volgen op deze emotionele reis! Liefs uit Nieuwleusen.